Saturday, September 28, 2024
Login for publication - External web HUB
 
.
Official news | About ECWT | Issues | Campaigns | Projects | Collected from GWTnet | Calendar | Mapping | Questionnaire | Questionnaire statistic | Registration | ECWT Newsletters
ECWT DeskNow
Tech news Now!
From The Community
AJKP

AJKSZP

AJTP

Animal husbandry

Animal lovers

Architecture

Artists' retreat

Awards

Body of representatives

Book review

Calls

Churches

City - region visioning

Civil news

Community

Competitiveness

Concerts

Conference

Conferences

Construction affairs

Coverage

Cultural news

Culture

Curiosities

Development

Domestic sport

e-Administration

Economic news

Economic & trade policy

Economics

Education

Education & Training

e-Health

Electronic administration

Emotions

Employment

Employment

Entrepreneurship

Environmental protection

Equal opportunities

Equal treatment and equality of chances

EU

Europe's Future

Exhibitions, conferences

Family

For pensioners

Gastronomy

Health care

Health / social institutions

History

Holiday news

Home

Informatics

Information

Information of public interest

Innovation

Institution

Insurance

Internet

Internet / multimedia

Interview

Investment

Knowledge society

Labourmarket

Leisure time

Lifestyle

Local government

Local government

Local services

Motions

National Development Plan

Nationality issues

Police news

Politics, public life

Portrait

Press release

Prime Minister

Programme

Public administration

Public opinion

Public safety

Quality of life

Shows

Social affairs

Social economy

Social politics

Society

South Great Plain Region

Sport events

Sport / fitnes / freetime

Taxation, local taxes

Tax, taxation laws

Telecommunications

Tender

Tourism

Traffic

Traffic information

WINNET Europe

Youth


A Médiaunió Alapítvány 2010-es kampányának témája

„Rajtad is múlik a fogyatékkal élők mindennapjainak megkönnyítése, a hatékony integrálásuk”

Majd’ 800 jelölő által beküldött 158 témából választotta ki a Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma a 2010-es év társadalmi célú mega-kampányának témáját. A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott téma továbbra is az egyéni felelősségvállalást hangsúlyozza, azonban ezúttal a fogyatékkal élők integrálásának középpontba állításával. A Médiaunió hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig (pro bono munkát kérve) pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR feladatok elvégzésére.

A Médiaunió első, 2009-ben zajló, „Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! NincsDE!” szlogennel futó társadalmi célú kampánya még javában zajlik, ám a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma már megkezdte az előkészületeket a 2010-es kampány elindításához. A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogásnak köszönhetően, több mint 200 médium ajánlott fel, évi több milliárd forintnyi felületet, egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében.

A Médiaunió Kuratóriuma hangsúlyozta, hogy számos társadalmi probléma vár mielőbbi megoldásra, ám a legfontosabbnak azt érzik, hogy továbbra is rámutassanak az egyéni felelősségvállalás szükségességére. Az összefogás, a szolidaritás, az egymás elfogadása, olyan alapvető és megkerülhetetlen társadalmi kérdések, amelyek megértése és átérzése a hétköznapi példákon keresztül a legkönnyebb, hiszen élnek közöttünk olyan emberek, akik a segítségünkre, megértésünkre szorulnak, akik szintén teljes életet kívánnak élni, szeretnének beilleszkedni, nem adják fel, pedig a lehetőségeik korlátozottak. A Kurátorok olyan ügyet választottak, amely az egész társadalmunkat érinti, és amely megoldásához kulcskérdés az emberek egyéni hozzáállása. A kampány célja a társadalmi szolidaritás, a befogadás, a tolerancia növelése, mindenekelőtt úgy, hogy a fogyatékkal élők mindennapos problémáival szembesüljünk, helyzetük a közbeszéd részévé váljon, a problémáikról nyílt párbeszéd induljon.

A Kuratórium döntésével kapcsolatban Schmidt Mária, a grémium elnöke elmondta: „Mélyen egyetértek a téma fontosságával, úgy gondolom, súlyos lemaradásban vagyunk a fogyatékos emberek helyzetének javítása terén. Súlyos lemaradásban vagyunk nemcsak a mozgáskorlátozottak életét megkönnyítő törvények betartásában és betartatásában, de a szemléletmódunk is módosításra szorul. Van mit tennünk ezen a téren. Szívből örülök, hogy ezt a témát választotta a Kuratórium.”  Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így fogalmazott. „A fogyatékkal élők helyzetének bemutatásán keresztül célunk érzékeltetni, hogy egy közösség vagyunk, és egy közösség részének lenni előnyökkel is jár, de egymás iránti felelősséggel is.  Ez a kampány nem csak a fogyatékkal élőkről kíván szólni, hanem rólunk, a saját képességeink, lehetőségeink, felismeréséről is.” Somody Imre pedig hozzátette: „a kampány a klasszikus jogi értelmezésen túl minden fogyatékosságról szól. Fogyatékká válhat az is, ha például hátrányos helyzetű gyerekek késve, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni írni és olvasni.”

A Kuratórium kiemelten fontosnak tartotta, hogy ilyen széles értelmezésben kommunikáljon a kampány.

A Kuratórium felhívta a figyelmet arra, hogy korábban már születtek kiváló társadalmi célú reklámfilmek a választott témában, melyek méltatlanul kevés felületet és figyelmet kaptak. A Kuratórium ezért javasolta ezek integrálását a 2010-es kampányba.

Egyúttal a Kuratórium felhívta a média és a lakosság figyelmét az egyik legjobb civil-szakmai kezdeményezés, a forráshiánnyal kűzködő Ability Park bezárásának veszélyére, és arra kérte a Médiaunió tagjait és szimpatizánsait, a jövő évi téma felvezetéseként adjanak teret az Ability Parkról és annak nehéz helyzetéről szóló tudósításoknak.

www.mediaunio.hu

Published by
null