„Rajtad is múlik a fogyatékkal élők mindennapjainak megkönnyítése, a hatékony integrálásuk”
Majd’ 800 jelölő által beküldött 158 témából választotta ki a Médiaunió Alapítvány Kuratóriuma a 2010-es év társadalmi célú mega-kampányának témáját. A Schmidt Mária, Hankiss Elemér, Novák Péter, Rudolf Péter és Somody Imre alkotta grémium által választott téma továbbra is az egyéni felelősségvállalást hangsúlyozza, azonban ezúttal a fogyatékkal élők integrálásának középpontba állításával. A Médiaunió hamarosan kapcsolatba lép a témában érintett szervezetekkel a kampány szakmai tartalmának kidolgozása érdekében, ezt követően pedig (pro bono munkát kérve) pályázatot hirdet a kampány kreatív munkáinak elkészítésére és a PR feladatok elvégzésére.
A Médiaunió első, 2009-ben zajló, „Rajtad is múlik az egészséged megőrzése! NincsDE!” szlogennel futó társadalmi célú kampánya még javában zajlik, ám a Médiaunió Alapítvány kuratóriuma már megkezdte az előkészületeket a 2010-es kampány elindításához. A magyar médiatörténetben eddig példátlan összefogásnak köszönhetően, több mint 200 médium ajánlott fel, évi több milliárd forintnyi felületet, egy társadalmi célú kampány üzenetének hatékony eljuttatása érdekében.
A Médiaunió Kuratóriuma hangsúlyozta, hogy számos társadalmi probléma vár mielőbbi megoldásra, ám a legfontosabbnak azt érzik, hogy továbbra is rámutassanak az egyéni felelősségvállalás szükségességére. Az összefogás, a szolidaritás, az egymás elfogadása, olyan alapvető és megkerülhetetlen társadalmi kérdések, amelyek megértése és átérzése a hétköznapi példákon keresztül a legkönnyebb, hiszen élnek közöttünk olyan emberek, akik a segítségünkre, megértésünkre szorulnak, akik szintén teljes életet kívánnak élni, szeretnének beilleszkedni, nem adják fel, pedig a lehetőségeik korlátozottak. A Kurátorok olyan ügyet választottak, amely az egész társadalmunkat érinti, és amely megoldásához kulcskérdés az emberek egyéni hozzáállása. A kampány célja a társadalmi szolidaritás, a befogadás, a tolerancia növelése, mindenekelőtt úgy, hogy a fogyatékkal élők mindennapos problémáival szembesüljünk, helyzetük a közbeszéd részévé váljon, a problémáikról nyílt párbeszéd induljon.
A Kuratórium döntésével kapcsolatban Schmidt Mária, a grémium elnöke elmondta: „Mélyen egyetértek a téma fontosságával, úgy gondolom, súlyos lemaradásban vagyunk a fogyatékos emberek helyzetének javítása terén. Súlyos lemaradásban vagyunk nemcsak a mozgáskorlátozottak életét megkönnyítő törvények betartásában és betartatásában, de a szemléletmódunk is módosításra szorul. Van mit tennünk ezen a téren. Szívből örülök, hogy ezt a témát választotta a Kuratórium.” Rudolf Péter, a Kuratórium tagja így fogalmazott. „A fogyatékkal élők helyzetének bemutatásán keresztül célunk érzékeltetni, hogy egy közösség vagyunk, és egy közösség részének lenni előnyökkel is jár, de egymás iránti felelősséggel is. Ez a kampány nem csak a fogyatékkal élőkről kíván szólni, hanem rólunk, a saját képességeink, lehetőségeink, felismeréséről is.” Somody Imre pedig hozzátette: „a kampány a klasszikus jogi értelmezésen túl minden fogyatékosságról szól. Fogyatékká válhat az is, ha például hátrányos helyzetű gyerekek késve, vagy egyáltalán nem tudnak megtanulni írni és olvasni.”
A Kuratórium kiemelten fontosnak tartotta, hogy ilyen széles értelmezésben kommunikáljon a kampány.
A Kuratórium felhívta a figyelmet arra, hogy korábban már születtek kiváló társadalmi célú reklámfilmek a választott témában, melyek méltatlanul kevés felületet és figyelmet kaptak. A Kuratórium ezért javasolta ezek integrálását a 2010-es kampányba.
Egyúttal a Kuratórium felhívta a média és a lakosság figyelmét az egyik legjobb civil-szakmai kezdeményezés, a forráshiánnyal kűzködő Ability Park bezárásának veszélyére, és arra kérte a Médiaunió tagjait és szimpatizánsait, a jövő évi téma felvezetéseként adjanak teret az Ability Parkról és annak nehéz helyzetéről szóló tudósításoknak.
www.mediaunio.hu
|