Elkészült a Tesco áruház Dunaharasztiban. Az 51-es főút mellett található hipermarketet 2009. január 16-án vehették birtokba a vásárlók.
Dunaharaszti gyors gazdasági fejlődésének köszönhetően a helyi lakosság már nem ingázik a főváros és lakóhelyük között. Immáron a Tesco hipermarket által nyújtott szolgáltatást is élvezhetik anélkül, hogy el kellene utazniuk Budapestre. Az 5000 négyzetméteres hipermarketbe Dunaharaszti központjából autóbuszjárat indul, illetve közel 400 férőhelyes parkoló segíti a kényelmes vásárlást.
A Tesco Global Áruházak Zrt. új áruház-nyitási koncepciójának egyik alapja a környezetvédelem, így a dunaharaszti áruház is kivette ebből a részét. Energiatakarékos, modern eszközök kerültek beépítésre, többek között hőszivattyús hűtő-fűtő berendezések, a kereskedelmi hűtés hulladék hőjét felhasználó technikák, szabályozható világításrendszer, üvegtetővel fedett fagyasztóbútorok segítenek energiát spórolni.
Az új áruház közel 200 embernek ad közvetlenül munkát, a Tesco Üzletsoron található kisboltok alkalmazottai pedig tovább növelik ezt a számot.
Az új Tesco-ban mintegy 22 ezer különböző termék kapható, melyek között megtalálható az egyre kedveltebb saját márkás termékek széles választéka, melyek a márkás termékekhez hasonló minőségben, de kedvezőbb áron kerülnek forgalomba. Ugyanez igaz a ruházati termékekre is, ahol a Cherokee és az F&F kollekciók verhetetlen ár-érték aránnyal várják a vásárlókat.
A Tesco-Global Áruházak Zrt. A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és második legnagyobb brit befektetője. Itthon 22 000 magyar munkavállalót alkalmaz és minden új áruház nyitásával átlagosan 100–300 új munkahelyet hoz létre. A vállalat közel 14 éves magyarországi működése során eddig 89 hipermarketet nyitott, s mára piacvezetőként több, mint két és félmillió vásárlót szolgál ki minden héten. Az áruházlánc 2004-től saját benzinkutakat üzemeltet, jelenleg 49-et. A Tesco Pénzügyi Partner többféle hitel- és biztosítási terméket kínál vásárlóinak. A Tesco 2003-ban indította „Az év támogatottja” programját, a 2008-9 évben, immár a Procter&Gamble vállalattal közösen, az Ability Park-ot támogatva fogyatékos emberek társadalmi beilleszkedésének elősegítését tűzte ki célul. A Tesco elkötelezett a környezet védelme mellett. Folyamatosan szaporodik zöld áruházainak száma, mind az újonnan épült üzletek, mind a régiek átalakításával korszerű környezetbarát, energiatakarékos módszereket valósít meg (geotermikus energia, zöldtető, napkövető napkollektor használata, hűtő-fűtő közegek energiájának visszanyerése, stb.). A Tesco célja, hogy 2020-ra a felére csökkenti épületeinek károsanyag-kibocsátását a 2006-os bázisévhez képest. Magyarországon elsőként vezette be száz százalékban lebomló bevásárlótáskáit, sőt visszaváltható „örökzöld” táskák is elérhetőek a pénztáraknál, melyeket csak egyszer kell megvásárolni. A „zöld iroda” szemléletmód szerint működnek központi irodái. Az áruházlánc közleményei a www.tesco.hu, környezetvédelmi eredményei az ecotesco.hu weboldalon olvashatóak.
|