Wednesday, June 26, 2024
Login for publication - External web HUB
 
.
Official news | About ECWT | Issues | Campaigns | Projects | Collected from GWTnet | Calendar | Mapping | Questionnaire | Questionnaire statistic | Registration | ECWT Newsletters
ECWT DeskNow
Tech news Now!
From The Community
AJKP

AJKSZP

AJTP

Animal husbandry

Animal lovers

Architecture

Artists' retreat

Awards

Body of representatives

Book review

Calls

Churches

City - region visioning

Civil news

Community

Competitiveness

Concerts

Conference

Conferences

Construction affairs

Coverage

Cultural news

Culture

Curiosities

Development

Domestic sport

e-Administration

Economic news

Economic & trade policy

Economics

Education

Education & Training

e-Health

Electronic administration

Emotions

Employment

Employment

Entrepreneurship

Environmental protection

Equal opportunities

Equal treatment and equality of chances

EU

Europe's Future

Exhibitions, conferences

Family

For pensioners

Gastronomy

Health care

Health / social institutions

History

Holiday news

Home

Informatics

Information

Information of public interest

Innovation

Institution

Insurance

Internet

Internet / multimedia

Interview

Investment

Knowledge society

Labourmarket

Leisure time

Lifestyle

Local government

Local government

Local services

Motions

National Development Plan

Nationality issues

Police news

Politics, public life

Portrait

Press release

Prime Minister

Programme

Public administration

Public opinion

Public safety

Quality of life

Shows

Social affairs

Social economy

Social politics

Society

South Great Plain Region

Sport events

Sport / fitnes / freetime

Taxation, local taxes

Tax, taxation laws

Telecommunications

Tender

Tourism

Traffic

Traffic information

WINNET Europe

Youth


Elektronikus betegdokumentáció

A jövő egészségügye ÚJBUDÁN már működik.

A december 3-án, a GYÓGYÍR Kht-ban működés közben bemutatott ELEKTRONIKUS BETEGDOKUMENTÁCIÓS RENDSZER újabb mérföldkő a kerület egészségügyi szolgáltatásának életében.

Bevezetésével a szakellátás és az alapellátás közötti kapcsolat szakmai, on-line, élő és teljes körűvé vált. A családorvos azonnal hozzájut a praxisához tartozó valamennyi paciense által a GYÓGYÍR Kht. szakrendelésein igénybe vett szolgáltatás dokumentációjához: a felállított diagnózis, javasolt terápia, a felírt gyógyszerek és azok adagolása.
A háziorvos informáltsága nem függ attól a jövőben, hogy a praxisához tartozó páciense átadja-e a szakrendelésen kapott ambuláns lapot. Ha szakorvosi vizsgálatot kér, annak eredményéről még a vizsgálat napján elektronikusan a saját rendszerében, az adott betegről vezetett dokumentációba az eredmény belekerül. Elkerülhető a felesleges gyógyszerelés, vagy indokolatlan diagnosztikus beavatkozások újbóli elrendelése.
A kerület összes háziorvosa csatlakozhat a rendszerhez, úgy, hogy új program megismerésére nincs szüksége, a meglévő számítógépes programjaiba épül be az új lehetőség.
A fejlesztés a Gyógyír XI. Egészségügyi Szolgáltató Kht. és a szintén Önkormányzati tulajdonú KÖR2004 Kft. együttműködésével valósult meg, az önkormányzat 35 millió forintos támogatásával.

Az elmúlt években nemcsak a XI. kerület újult meg, hanem jelentős változások történtek a kerület lakosait érintő egészségügyi ellátásban is.
A képviselő testület döntése alapján 2004-től az Önkormányzat felelős tulajdonosa lett a szakellátás fővárostól való átvételével a teljes járó-beteg ellátási intézményrendszernek és a lakosság életét közvetlenül érintő egészségügyi szolgáltatásoknak. A GYÓGYÍR XI. Egészségügyi Szolgáltató Kht. létrehozása nem csak gazdálkodási-működési formaváltozást, ügyfél centrikus, szolgáltatói szemléletet érvényesítő ellátás kezdetét is jelentette. A társaság működési hatóköre túlnyúlik a kerület határain, 214.000 embert érint, hiszen felelős egyes szakmák tekintetében a XXII. kerület, - Törökbálint, Biatorbágy lakosainak egészségügyi ellátásáért is.
A társaság központi szakrendelőjét (a Fehérvári út 12. szám alatt) a tulajdonos Önkormányzat egy közel 1 milliárd Ft-os beruházással európai színvonalú épületté varázsolta. A társaság eredményes gazdálkodása révén több mint 200 MFt értékben műszer- és berendezés fejlesztést valósított meg. Ezen túl a kerületben lévő 25 telephely jelentős része felújításra került.
A páciensek ellátása előjegyzéssel történik, mely korszerű call centeren, elektronikus időpontkérésen illetve korszerű, szakmai személyzettel működő ügyfélszolgálaton keresztül valósul meg.
A szakellátás egységes valamennyi telephelyre kiterjedő informatikai rendszert alakított ki, mely orvos szakmai és gazdálkodási értelemben is átláthatóvá teszi az ellátórendszer működését.

Published by
null