Európai uniós társfinanszírozással, 230 millió forint értékben 3,5 kilométernyi útszakasz újult meg Pest megyében. Az M0-ás északi szakaszának átadását követően a Szentendre–Üröm összekötő út és a pilisszántói bekötő út felújítása időszerűvé vált. A felújítási munkálatok 2008. július 31-én kezdődtek a Magyar Aszfalt Kft. kivitelezésében.
Az igazgatási, egészségügyi, oktatási intézmények és a munkahelyek többsége a kistérségi központokban, a városokban és a megyeszékhelyen található. A közutak rossz állapota nemcsak a közszolgáltatásokhoz való hozzáférést nehezíti, hanem hátráltatja a gazdaság növekedését is, és rontja a térségben élők jövedelemszerző esélyeit. Ezt a problémát hivatott enyhíteni a Regionális Operatív Program 2007–2008-as akcióterve. Magyarország hét statisztikai régiójában összesen 204 alsóbb rendű útszakasz felújítására van lehetőség ebben a két évben. A felújítás 79 projekt keretében összesen 1200 kilométert érint, 44,5 milliárd forint értékben.
A most lezárult Pest megyei projektben 230 millió forint értékben összesen 3,5 kilométernyi útszakasz újult meg: a Szentendre–Üröm összekötő út és a pilisszántói bekötő út (1108 és 11108 jelű utak) két szakaszának felújítása már időszerű volt. A július 31-én megkezdett munkákat a kivitelező Magyar Aszfalt Kft. határidőre fejezte be. A műszaki átadással november 5-én kezdődött meg a projektzárás folyamata.
Bár a felújításra váró útszakaszok nem mondhatók hosszúnak, jelentőségük a környező települések, sőt a főváros életében meghatározó. „Ezeken az utakon igen jelentős a forgalom. A Szentendre–Üröm úton az M0-ás északi szakaszának átadását követően nem kevesebb mint nyolcezer jármű közlekedik naponta” – hívta fel a figyelmet László Sándor, a felújításokat koordináló Magyar Közút Kht. vezérigazgatója. A folyamatosan növekvő terhelés miatt az utak állapota leromlott, a forgalmi igényeknek néhány helyen már nem feleltek meg.
A Szentendre–Üröm út felújított szakaszának első felére a szűk szabályozási szélesség, a kanyargós vonalvezetés, a teljes szakaszra pedig a felfelé kapaszkodó magassági vonalvezetés volt a jellemző. Az út egyik 600 méteres szakaszán az út állapota miatt a teljes pályaszerkezet cseréjére került sor. Ezen a szakaszon a szegélysorokat is átépítették, s a bal oldalon 40 centiméter széles előre gyártott betonelemekből készült folyókát alakítottak ki, ami a nehézgépjármű-forgalom igénybevételeinek is ellenáll. A pálya elhelyezésénél figyelembe vették a Budakeszi Önkormányzat által tervezett járdarekonstrukciót is.
A pilisszántói bekötő út egyes részein az alapréteg teherbírási elégtelenségre utaló hibák, jellemzően hálós repedések mutatkoztak, a burkolat széle erősen letöredezett. Ezeken a helyeken a kivitelező a teljes pályaszerkezetet kicserélte. A felújított útszakasz mentén nyolc folyópályás buszperon burkolatát cserélték betonkőre.
Az útszakaszok felújítása az agglomerációban élők, Szentendre, Üröm, Pomáz, Pilisszántó, Pilisszentiván, Pilisvörösvár és Pilisszentkereszt lakosainak életét, mindennapjait könnyíti meg; a jövőben közvetlenül és közvetve mintegy 80 ezer ember mindennapjait segítik a most elkészült európai színvonalú utak.
A települések lakói már régóta várták a munkálatok elkezdését. Lendvai József János, Pilisszentkereszt polgármestere a felújítások kapcsán elmondta: az ország középső részének közlekedési infrastruktúrájára már nagyon ráfért a felújítás. Nehezítette a helyzetet, hogy az utóbbi években jelentősen nőtt a forgalom a térségben, ami a közutak állapotára is kedvezőtlen hatással volt.
|