Saturday, September 28, 2024
Login for publication - External web HUB
 
.
Official news | About ECWT | Issues | Campaigns | Projects | Collected from GWTnet | Calendar | Mapping | Questionnaire | Questionnaire statistic | Registration | ECWT Newsletters
ECWT DeskNow
Tech news Now!
From The Community
AJKP

AJKSZP

AJTP

Animal husbandry

Animal lovers

Architecture

Artists' retreat

Awards

Body of representatives

Book review

Calls

Churches

City - region visioning

Civil news

Community

Competitiveness

Concerts

Conference

Conferences

Construction affairs

Coverage

Cultural news

Culture

Curiosities

Development

Domestic sport

e-Administration

Economic news

Economic & trade policy

Economics

Education

Education & Training

e-Health

Electronic administration

Emotions

Employment

Employment

Entrepreneurship

Environmental protection

Equal opportunities

Equal treatment and equality of chances

EU

Europe's Future

Exhibitions, conferences

Family

For pensioners

Gastronomy

Health care

Health / social institutions

History

Holiday news

Home

Informatics

Information

Information of public interest

Innovation

Institution

Insurance

Internet

Internet / multimedia

Interview

Investment

Knowledge society

Labourmarket

Leisure time

Lifestyle

Local government

Local government

Local services

Motions

National Development Plan

Nationality issues

Police news

Politics, public life

Portrait

Press release

Prime Minister

Programme

Public administration

Public opinion

Public safety

Quality of life

Shows

Social affairs

Social economy

Social politics

Society

South Great Plain Region

Sport events

Sport / fitnes / freetime

Taxation, local taxes

Tax, taxation laws

Telecommunications

Tender

Tourism

Traffic

Traffic information

WINNET Europe

Youth


Soha nem látott méretű közlekedésfejlesztés Magyarországon

Az ország fejlődésének elengedhetetlen felététele a közlekedési infrastruktúra fejlesztése. A kormány éppen ezért elkötelezett az útépítések folytatása mellett. Alig két hete, hogy átadták az M0-ás keleti szektorát, most pedig a körgyűrű másik kulcsfontosságú eleme, a Megyeri híd is megnyílt az autósok előtt, jelentősen javítva a főváros közlekedését. Az eddig átadott és a jelenleg épülő hidak és gyorsforgalmi utak gyökeresen rajzolták át Magyarország közlekedési térképét. A Megyeri híddal minden magyar polgár nyer, függetlenül attól, hogy az ország mely részében él.

Az elmúlt hat évben duplájára nőtt a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat hossza, mára meghaladja az 1100 kilométert. Az elkövetkezendő öt évben további csaknem félezer kilométernyi gyorsforgalmi útfejlesztés valósulhat meg hazánkban. A fejlesztéseknek köszönhetően idén – több mint 40 év után – végre teljes hosszában elkészül és így az országhatárig ér az M7-es autópálya. Elkészült az M6-os Budapestre bevezető szakasza és épül további két szakasza, valamint folytatása, az M60-as autópálya Pécsig. Folyamatban van a Szegedet Makó irányába elkerülő M43-as építése is. Az M0 keleti szektorának közelmúltbeli átadásával megvalósult az M1-es, az M7-es, az M6-os, az M5-ös, az M3-as autópályák és az M2 autóút összekapcsolása.

Az M0-ás útgyűrű fejlesztése
1988 és 1996 között több ütemben elkészült az M0-ás útgyűrű déli szektora az M1-es és az M5-ös autópályák között. 1999-ben helyezték forgalomba az északi szektor M3-as és a 2.sz. főút közötti szakaszát, 2005 decemberében pedig a keleti szektor, az M5-ös és a 4-es főút közötti, valamint a 4-es főút Vecsést és Üllőt elkerülő szakaszát. 2008. szeptember közepén indulhatott meg a forgalom a keleti szektor M3-as és a 4-es főút közötti szakaszán.
A Megyeri híd és a hozzá kapcsolódó útszakasz átadása újabb mérföldkő az M0-ás történetében, a gyorsforgalmi út ugyanis ezzel további – a 2. számú főút és 11. számú főút közötti – 3,9 kilométeres szakasszal egészül ki. Ezzel összesen már közel 80 kilométer hosszan lehet autózni a fővárost elkerülő körgyűrűn.
Az M0-ás hiányzó északi szektorának építése 2011-2012-ben veheti kezdetét, ezt követően kerülhet sor a gyűrű bezárására a nyugati szektor megvalósításával. Ez utóbbi és egyben utolsó szektor előkészítése még ebben az évben elkezdődik.

A Megyeri híd
A Megyeri híd a magyar tervezőmérnökök és a kivitelezést végző szakemberek újabb kiemelkedő alkotása a dunaújvárosi, szekszárdi és a Lágymányosi Duna-hidak, valamint a Köröshegyi völgyhíd után.
Az 1862 méter hosszú hídon irányonként két forgalmi sávot alakítottak ki, az átlagosnál szélesebb leállósávokkal, amelyek a későbbiekben forgalmi sávvá alakíthatóak. A híd déli oldalára gyalogút, északi oldalára mozgássérültek közlekedésére is alkalmas kerékpárút épült, ami közvetlenül kapcsolódik a nemzetközi EuroVelo kerékpárútvonalhoz.
A két és fél év alatt, 63,2 milliárd forintból megépült Megyeri híd – a fővárost elkerülő M0-ás autóút 2. számú főút és 11. számú főút közötti szakasza – Újpestet a Szentendrei-szigeten keresztül köti össze Budakalásszal. Az öt egymáshoz kapcsolódó hídszerkezetből álló építmény része a Nagy Duna-ág felett épülő 590 méter hosszússágú hídszerkezet, amely az ország első ferdekábeles hídja.
A beruházás méreteit jól tükrözi, hogy csúcsidőben egyszerre hozzávetőlegesen 300 ember dolgozott a hídon, a vasszerelő üzemben pedig mintegy 200-an dolgoztak. A monumentális beruházás során 120 000 m? beépített vasbeton szerkezetet, 12 000 tonna acélszerkezetet és 452 darab vasbeton cölöpöt használtak fel. A híd felületére több mint 46 000 m? aszfaltburkolat és 25 000 m? sóvédő bevonat került.

Hídépítések Magyarországon

Az elmúlt évek hídépítései közül kiemelkedik az 1872 méter hosszú, tavaly átadott Köröshegyi völgyhíd, amely az M7-es autópálya Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakaszának legnagyobb hídja.
2007 júliusában készült el az M8-as autópálya részeként a Dunavecsét és Kisapostagot összekötő közel 1700 méter hosszú dunaújvárosi Pentele híd. Az úgynevezett kosárfülhíd a Duna medrét közel 310 méter hosszan íveli át és a maga kategóriájában világcsúcs méretű, medernyílása a legnagyobb a világon. Külön kiemelendő, hogy a mederhidat a parton szerelték össze, egyben úsztatták be és helyezték el hidraulikus emeléssel a pilléreken.
A 2004-ben Építőipari Nívódíjat kapott Szent László híd Szekszárdtól északra köti össze a Dunántúlt az Alfölddel. A Bogyiszló határában épült 919 méter teljes hosszúságú, 14 méter széles acélszerkezetes híd építését 2001 nyarán kezdték meg és 2003 júliusában adták át a forgalomnak. 73 év után ez volt az első új Duna-híd, amely Budapesttől délre  megépült.
Közútfejlesztési szempontból kiemelkedő jelentősége van a Magyarországot és Horvátországot autópályán összekötő Mura-híd megépülésének, amelyet várhatóan 2008 őszén adnak át a forgalomnak.


Kormányszóvivői Iroda

Published by
null